Ik ben er klaar voor! - Reisverslag uit Mountain View, Verenigde Staten van Hildo Bijl - WaarBenJij.nu Ik ben er klaar voor! - Reisverslag uit Mountain View, Verenigde Staten van Hildo Bijl - WaarBenJij.nu

Ik ben er klaar voor!

Door: Hildo

Blijf op de hoogte en volg Hildo

23 Oktober 2010 | Verenigde Staten, Mountain View

Laat ik beginnen met tragisch nieuws. Afgelopen dinsdag, omstreeks het middaguur, is overleden: mijn schoen. Na nog maar een maand in deze wereld te zijn, heeft hij ons nu al vroegtijdig verlaten. Het bleek dat het vele lopen hem toch te veel werd. Voor een laatste foto, zie de foto's bij dit verslag. Maar hoewel zijn verlies extreem betreurd wordt, ben ik toch verheugd dat ik binnen korte tijd een vervanger hebben weten te vinden. En de verwachting is dat deze vervanger weer vele lange wandeltochten zal kunnen doorstaan.

Dus ik ben de week begonnen met een nieuw paar schoenen. Maar dat is niet het enige nieuwe deze week. Ook heb ik weer een enorme stapel informatie er bij. Afgelopen dinsdag kreeg ik dan eindelijk te horen waar ik aan ging werken.

Ze hebben bij NASA een computermodel van een vliegtuig, waar ze allemaal dingen mee kunnen doen, zoals het afbreken van stukken vleugels enzo. Als zoiets in het echt gebeurd, hebben piloten vaak niet precies door wat er aan de hand is. (Hun "situational awareness" is te laag.) Dit is een veelvoorkomende oorzaak van ongelukken. Ik moet nu de signalen in dit model gaan bekijken. Hoe kunnen we zien wanneer er iets mis is met het vliegtuig? En wat is er dan mis? En hoe kunnen we dit het beste aan de piloten doorgeven?

Maar voordat het onderzoek kon beginnen, moest ik natuurlijk wel doorhebben hoe het model werkte. Oh, en documentatie was er helaas niet... Dus ik mocht het mooi zelf uitzoeken. Nu, na 3 dagen staren, weet ik eindelijk in detail hoe alles in elkaar zit. Dus ik kan gaan beginnen met een gloednieuw onderzoek!

Wat ook leuk is, is dat ik nu eindelijk een normale badge heb. Hiervoor had ik een speciale "not-yet-approved" badge. Als ik ergens op het terrein moest zijn, moest er altijd iemand mee lopen. Dat was niet handig. (Hierover lees je de komende week meer.) Maar nu kan ik eindelijk op mijn fiets een oversized burger bij het cafetaria halen.

Ik heb dus nieuwe schoenen, een nieuw onderzoek, een nieuwe badge, en sinds vandaag ook een nieuw bureau! Ik begon in mijn eentje met klussen. En dit was zo leuk, dat Louis al snel mee kwam helpen. En een uur later kwam Mateusz er ook nog bij. Na verloop van tijd zaten Louis en Mateusz dus mijn bureau in elkaar te zetten, en ik zat lekker toe te kijken. Dat ging prima. Ik wist trouwens niet dat je zo veel lol kon hebben bij het in elkaar zetten van een bureau. We hadden echt te veel flauwe opmerkingen. Enkele voorbeelden:
- Louis: "What's wrong?"
- Me: "Mateusz put the left rail on the right side and the right rail on the left side."
- Louis: "Can't tell the difference between left and right? That's strange. When we hired him he had all the good qualifications. NASA experience and all."
- Me: "Yeah, NASA screws up every now and then too. I guess we have to fire him again."
En even later vroeg Mateusz, toen we alles in elkaar aan het schroeven waren, "Can you screw this one in?" waarop het simpele antwoord volgde: "Go screw yourself." Heerlijk flauw...

Oh, voor een foto van het bureau, zie de bijgevoegde foto's. En je vraagt je nu vast af waar die kat vandaan komt, onderin de foto. Hij heet Trouble en woont ook hier. En hij volgt me de hele tijd het huis door. (Elke keer als je de trap afloopt, gaat hij precies midden op de trede naar je staan kijken. Dat is in het donker best vervelend, heb ik gemerkt.) De huisbazen zeggen, "I haven't got a clue why Trouble keeps following you around." Gelukkig kan ik ze gerust stellen. "Don't worry, I've been used to that for the past 21 years of my life."

Maar nu zit ik dus wel lekker aan een gloednieuw bureau een webverslag te typen. Tja, een nieuwe bureau, nieuwe schoenen, een nieuwe badge en een nieuw onderzoek. Ik ben nu eindelijk helemaal klaar voor de komende maanden hier!

  • 24 Oktober 2010 - 08:32

    Paul:

    Dus je stage gaat nu echt beginnen!!
    Ik lees je verslagen met veel plezier, Hopelijk blijf je tijdens je stage net zoveel schrijven (en dingen beleven :P).

    Veel plezier met je stage!!

    P.S. Wel een originele naam "trouble"

  • 25 Oktober 2010 - 15:16

    Els:

    Het is leuk te lezen hoe je je weg vind in het verre westen.
    De groetjes van Oma uit s'Gravezande, ze was nieuwsgierig naar je plannen op de stageplek.

  • 27 Oktober 2010 - 21:19

    Rosa:

    Hi Hildo!
    Via jouw vader en mijn vader heb ik dit adres gekregen! Wat leuk dat je in CA zit, en dan ook nog wel in Mountain View zie ik! Ik heb zelf een paar jaar geleden een jaar als au pair in Los Gatos gewoond (ongeveer 20 minuten rijden bij jou vandaan, wel met de auto dan he! niet met de fiets, haha!). Leuk om al je verhalen te lezen en zoveel herkenning! Ik was toevallig toen ook dat weekend in SF toen de Blue Angels de lucht in vlogen! Ook natuurlijk wat snapshots gemaakt... En ik heb toevallig ook nog vrienden in Mountain View zitten, afgelopen juni er nog geslapen. In welke straat woon je? Nou, good luck and take care! BIG HUG (hihi) Rosa

  • 27 Oktober 2010 - 21:21

    Rosa:

    PS: De waarbenjij.nu website die ik toen gedurende dat jaar bijhield staat nog steeds op internet: www.supernannyrosa.waarbenjij.nu. Dus voor tips, neem even een kijkje!

  • 27 Oktober 2010 - 21:27

    Hildo:

    Hoi Rosa,
    Leuk om je reactie te lezen. Jouw weblog had ik indertijd ook een beetje bijgehouden. Was leuk om te lezen. Ik woon trouwens in Sunnyvale (Erie Drive). Is dat in de buurt?
    Oh, voor een reactie kun je trouwens misschien beter mailen, voordat we al te lange discussies hier krijgen. Ik heb jouw mailadres alleen niet meer, kwam ik net achter. Mail mij anders op hildobijl [at] gmail [dot] com.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Hildo

Zo kom je opeens op het idee om stage te lopen in de VS. En ja, dan beleef je nog eens wat.... Mocht je verder benieuwd wat ik met m'n leven gedaan heb, dan kun je ook m'n persoonlijke website volgen: http://www.hildobijl.com.

Actief sinds 12 Okt. 2010
Verslag gelezen: 628
Totaal aantal bezoekers 23225

Voorgaande reizen:

01 Oktober 2010 - 17 Februari 2011

Stage lopen in de VS

Landen bezocht: