Feest! - Reisverslag uit Mountain View, Verenigde Staten van Hildo Bijl - WaarBenJij.nu Feest! - Reisverslag uit Mountain View, Verenigde Staten van Hildo Bijl - WaarBenJij.nu

Feest!

Door: Hildo

Blijf op de hoogte en volg Hildo

06 November 2010 | Verenigde Staten, Mountain View

Deze zondag gaat de klok weer een uurtje terug. (Ja, dat is in de VS een week later dan in Europa.) En dat betekent dat het ook een uurtje eerder donker wordt: 17:45 in plaats van 18:45. Oftewel, alle after-work-frisbee-matches zijn voorbij. Je hebt nou eenmaal geen verlichte velden in de parken hier. Balen...

Het had wel een ander leuk gevolg. Feest! Je moet het seizoen immers wel goed afsluiten.

Op dinsdagen speelde ik altijd met een groep mannen van rond de 35-40 jaar. En die namen me vrolijk mee naar BJs, een grote eettent naast het hoofdkantoor van Apple. (Ja, dat is van die iPods enzo.) Toen we weer naar buiten liepen, kwamen we er achter dat we de auto ook daadwerkelijk op het terrein van Apple geparkeerd hadden. En ja, die parkeerplaatsen waren gereserveerd. En toen reed er ook nog een politieauto de auto's te controleren. Dus gingen wij snel naar de auto rennen en wegrijden voordat de politieauto bij onze auto kwam. Ha, geen bon gekregen!

Op woensdagen speelde ik in een ander park, en met die groep gingen we naar een bar genaamd Sports Page. Ik ging alleen wel eerst even naar huis om te douchen. Maar dat betekende wel dat ik er zelf heen moest fietsen. Gelukkig kende ik een prachtig fietspad door een bebost stuk van de stad waar geen auto's reden. Volledig veilig dus! Ja, dat dacht ik. Ik was even vergeten dat ze hier alleen op de grote wegen straatverlichting hebben. En als je dan ook nog omringt bent door bomen, en er geen maan is, dan is het best donker. Gelukkig had ik goede fietsverlichting. Maar toen ik met 30 kilometer per uur van een brug af sjeesde, zat ik wel even te hopen, "Laat de weg recht door gaan. Laat de weg recht door gaan...." (Ja, de weg ging rechtdoor.)

Het feest zelf was compleet hilarisch. Een stagiaire die ook aan frisbee doet (Dan) had de andere stagiaires van NASA overgehaald om ook te komen. Dus zo stonden we met frisbeeers en stagiaires karaokenummers te zingen. Na met zijn allen een vreselijk fout nummer van de Backstreet Boys gedaan te hebben (inclusief dance moves), kon ik het ook niet laten om het nummer "To The Moon And Back" te zingen. Tja, je zit bij NASA of niet....

De terugweg was alleen wel lastig. Ik moest het beruchte fietspad weer vinden. Dit bleek alleen nog best lastig te zijn. Uiteindelijk was ik op het terrein van Microsoft compleet verdwaald geraakt. Ik zat er aan te denken om aan te kloppen en te kijken of Bill Gates aanwezig was. Hij zou de weg wel weten. Maar een Security Guard was hem voor. Hij wees me vriendelijk naar het fietspad.

En dan was er natuurlijk ook nog de vrijdagavond. Met een stuk of 20 stagiaires gingen we een barbeque houden bij het NASA hotel (de NASA Lodge heet het), wat erg gezellig was. Hierna gingen we naar de "Laundry Room". Dit is het wasgebouw van de NASA Lodge. En aangezien dit gebouw heerlijk afgezonderd ligt, is het een prima gebouw om te feesten. En wat nog leuker is: ze hebben daar van die rollende bureaustoelen waar je races mee kan houden. Ik moet alleen nog wel wat oefenen. Ik bleef maar uit de bocht vliegen...

Nu denk je vast, die Hildo is alleen maar aan het feesten daar! Werkt hij ook nog? Nou, ik zal je vertellen, de feesten hier beginnen al voor 8 uur. En voor 12 uur kon ik al weer naar huis gaan. Dat werkt een stuk beter dan de feesten in Nederland, die pas om 12 uur beginnen. Dus het viel wel mee met de vermoeidheid op het werk. En ik kan dit weekend ook nog een uurtje extra slapen!

Toch was het wel toevallig dat zo veel stagiaires opeens een schorre stem hadden op donderdag. Heeft vast niets met karaoke te maken....

  • 07 November 2010 - 09:48

    Evelien:

    Hey Hildo,

    klinkt gezellig daar :) hier zijn we vrijdag weer in de zaal gaan frisbeeen..lekker warm :D

    Groetjes,
    Evelien

  • 07 November 2010 - 14:43

    Els:

    Hallo Hildo,

    Leuk hoor dat je met Halloween heb meegedaan dat noem ik nou echt integreren.
    25 nov. is het Thanksgiving een heel belangrijke feestdag in de US hopenlijk vind je een fam. om gezellig mee te eten aan de kalkoen.
    Wist je al dat je in Colorado heerlijk kunt skieen? Dus als je stage erop zit....... maar dat duurt nog even.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Hildo

Zo kom je opeens op het idee om stage te lopen in de VS. En ja, dan beleef je nog eens wat.... Mocht je verder benieuwd wat ik met m'n leven gedaan heb, dan kun je ook m'n persoonlijke website volgen: http://www.hildobijl.com.

Actief sinds 12 Okt. 2010
Verslag gelezen: 112
Totaal aantal bezoekers 23237

Voorgaande reizen:

01 Oktober 2010 - 17 Februari 2011

Stage lopen in de VS

Landen bezocht: