Feestdagen - Reisverslag uit Mountain View, Verenigde Staten van Hildo Bijl - WaarBenJij.nu Feestdagen - Reisverslag uit Mountain View, Verenigde Staten van Hildo Bijl - WaarBenJij.nu

Feestdagen

Door: Hildo

Blijf op de hoogte en volg Hildo

28 November 2010 | Verenigde Staten, Mountain View

In Nederland zit iedereen nu vast uit te kijken naar Sinterklaas. Ja, dat hebben ze hier natuurlijk niet. Wat ze wel hebben? Thanksgiving. En dat was afgelopen donderdag.

Bij Alice en Louis (de huiseigenaren) hebben vaker mensen in huis gewoond. En één huurder heeft er wel 16 jaar gewoond(!) Zij nodigde het hele huis, en nog wat andere mensen, uit voor een groot Thanksgiving diner. Alles wat tot in de puntjes gepland, inclusief de "seating arrangement". Op elk bord was een naamkaartje geplaatst, met de gastheer en gastvrouw aan de hoofden van de lange tafel. Typisch Amerikaans, als je het mij vraagt, maar ik zat tussen gezellige mensen, dus ik klaagde niet.

"Wat houdt Thanksgiving nu eigenlijk in?" vraag je je vast af. Het idee is om met vrienden en familie bij elkaar te komen en dankbaar te zijn voor (traditioneel gezien) de goede oogst en al het andere goede van het afgelopen jaar. Om dit te vieren, maak je een oversized maaltijd, waarbij de gevulde kalkoen natuurlijk niet mag ontbreken. Persoonlijk vind ik het maken van een veel te grote maaltijd, waarbij bijna de helft van het eten overblijft, niet bepaald een goede manier om te laten zien dat je dankbaar bent voor het eten dat je hebt. Maar de gevulde kalkoen smaakte erg goed, dus ik klaagde niet.

De dag erna had een groep frisbeeërs waar ik nog wel eens mee speelde hun traditionele afsluiting van het seizoen: een wedstrijd op het strand. Dat leek me wel wat, dus ik regelde een lift en ging mee. Het was eind november, dus dat zou vast koud zijn, zou je denken. Maar de zon scheen en het was zo'n 15 graden, dus ik klaagde niet.

De wedstrijd op het strand was erg leuk, maar wel best vermoeiend. Dat weerhield me er niet van om bij elke pauze de Pacific Ocean in te duiken. En die was KOUD! Vijf minuten in het water en je begon al bijna gevoel in lichaamsdelen te verliezen. Niet echt wat ik verwacht had... Maar droog jezelf af, speel gelijk fanatiek verder in de zon, en je hebt het in no-time weer lekker warm. Oftewel, ik klaagde niet.

Na de wedstrijd was het plan om te gaan surfen bij zonsondergang. Enig probleem: het weer was te goed. Er waren nauwelijks surfbare golven. Reis ik de halve planeet over naar de grootste oceaan ter wereld, en dan zijn er nauwelijks golven. Kom op! Dus gingen we maar binnen lekker warm bij het haardvuur zitten. En er waren genoeg snacks, dus ik klaagde niet.

Oh, voor foto's van de trip, zie: http://www.facebook.com/album.php?aid=39850&id=100000448030795&l=14becd9182 . En ik kreeg wat klachten van mensen bij wie de link van de vorige post niet goed werkte. Dat is hierbij gefixt. (Ik had de verkeerde link gepakt.) Dus zelfs als je geen Facebook hebt, dan moet de bovenstaande link werken. Zo niet, ga gerust verder met klagen.

Dat was dus mijn lange weekend. In de spirit van Thanksgiving ben ik er heel dankbaar voor. En ik kan niet wachten tot de volgende feestdag: kerstmis! Zelfs nu al zijn alle huizen hier versierd met een overdosis aan lampjes, waardoor het 's avonds gelijk een stuk lichter op straat is. Ik voel me een hoop veiliger. Ja, ik heb niets te klagen.

  • 29 November 2010 - 17:56

    Nita Bijl:

    Ha Hildo
    Wij zijn hier erg druk aan het rijmen en dichten
    De sint verwacht dat van ons dus doen we onze plichten
    De kadootjes z itten in de zak
    En met het grootste gemak
    zet de rijmpiet alvast een verhaal in het klad
    ik heb niks te klagen zegt hij, dat is me ook wat
    een ieder krijg dit jaar een kadootje of twee
    daar zijn ze dan maar tevreden mee
    ik heb niks te klagen
    zal al die zakken dus gewoon maar dragen
    de kou zal ons niet deren
    wij hebben echt wel goede kleren
    ik heb niets te klagen
    zal ook geen kadootjes vragen
    maar een reisje naar de States lijkt me wel oké
    Dan reis ik een poosje met Hildo mee
    Ik zal daar niet klagen
    ook niet om snoepjes vragen
    Het zal wel nooit gebeuren
    ook daar zal ik niet om treuren
    ik zal niet klagen
    maar alles heel geduldig dragen.

    Wij vieren Sint en jij straks Kerst op zijn Amerikaans

    veel pepernotengroetjes uit 's-Gravenzande


  • 30 November 2010 - 11:36

    Evelien:

    mooi dat je het naar je zin hebt daar :) Hier hebben we vanavond sneeuwfrisbee denk ik dus ook niks te klagen :)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Hildo

Zo kom je opeens op het idee om stage te lopen in de VS. En ja, dan beleef je nog eens wat.... Mocht je verder benieuwd wat ik met m'n leven gedaan heb, dan kun je ook m'n persoonlijke website volgen: http://www.hildobijl.com.

Actief sinds 12 Okt. 2010
Verslag gelezen: 139
Totaal aantal bezoekers 23235

Voorgaande reizen:

01 Oktober 2010 - 17 Februari 2011

Stage lopen in de VS

Landen bezocht: